ВПЛИВ ПОДІЄВИХ ЗАХОДІВ НА ТУРИСТИЧНУ СФЕРУ (КЕЙС ВСЕСВІТНІХ ВИСТАВОК ЕКСПО)

Szerzők

  • Вікторія Сергіївна Пацюк Криворізький державний педагогічний університет https://orcid.org/0000-0002-0401-2573
  • Олеся Григорівна Корнус Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка https://orcid.org/0000-0001-7469-7291
  • Анатолій Олександрович Корнус Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка https://orcid.org/0000-0002-5924-7812
  • Володимир Леонідович Казаков Криворізький державний педагогічний університет https://orcid.org/0000-0002-0340-2107

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-4-6

Kulcsszavak:

подієвий туризм, виставкові заходи, Всесвітні виставки ЕКСПО, туристичні потоки, інфраструктурний розвиток, імідж дестинацій, культурний обмін.

Absztrakt

Актуальність дослідження: статтю присвячено аналізу впливу подієвих заходів, зокрема виставкових, як-от Всесвітні виставки ЕКСПО, на туристичну сферу. Розглянуто важливість подієвого туризму для економічного та соціокультурного розвитку регіонів і країн, а також його роль у формуванні позитивного іміджу дестинацій на міжнародній арені. Детально описано історичний розвиток Всесвітніх виставок, їх роль у популяризації продукції країн-учасників та вплив на інфраструктурний розвиток міст. Важлива увага приділяється питанню збільшення туристичних потоків під час таких подій та впливу на розвиток архітектури, культурного обміну та інновацій. Основними аспектами в цьому контексті є: збільшення туристичних потоків і розвиток місцевої економіки, розвиток інфраструктури та покращення іміджу країн і міст, популяризація культурних і технічних досягнень, створення нових архітектурних шедеврів. Установлено, що участь та організація таких заходів, як ЕКСПО, може суттєво вплинути на розвиток туристичної галузі в Україні в повоєнний період. У статті також представлено територіальний аналіз проведення Всесвітніх виставок ЕКСПО, класифікація заходів за їх значущістю та впливом на туристичну сферу. Виокремлено основні етапи розвитку Всесвітніх виставок: 1) індустріальний (1851–1893) – період, коли виставки фокусувалися на демонстрації технологічних досягнень та винаходів; 2) культурного обміну (1897–1937) – з акцентом на етнографічному, культурному та розважальному складниках, зокрема виставках мистецтва та музики: 3) футуристичного планування (1939–1992) – виставки орієнтовані на прогнозування майбутнього суспільства, з темами, пов’язаними з космосом та людиною; 4) сталого розвитку (2000 – теперішній час) – виставки стали майданчиком для розв’язання глобальних проблем, пов’язаних зі сталим розвитком. Окрім цього, акцентовано на тому, що сучасні виставки, як-от ЕКСПО, є платформою не лише для презентації національних досягнень, а й для обміну інноваційними ідеями у сфері сталого розвитку, архітектури та технологій. Стверджується, що проведення таких масштабних заходів, як Всесвітні виставки, має значний вплив на розвиток туристичної галузі, просування культурної спадщини та інновацій, а також на покращення іміджу країни на міжнародній арені.

Hivatkozások

Siutkin S., Kornus A., Kornus O., Danylchenko O. Resources and opportunities for the development of event tourism in Ukraine. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii. 2017. № 11(1). С. 111–126.

Щука Г., Ковальська Л., Безрученков Ю. Подієвий туризм: уточнення базових характеристик. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 7. С. 70–76. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-7-8

Вовк К. М. Управління розвитком подієвого туризму в регіоні: дис. д-ра філософії: 64.055. 015/ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Харків. 2021.

Getz D., Page S. J. Progress and prospects for event tourism research. Tourism management. 2016. № 52, P. 593–631. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.03.007

Marris T. The Role and impact of mega‐events and attractions on regional and national tourism development resolutions. The tourist review. 1987. № 42(4), P. 3–12.

Ткаченко Т. І., Дупляк Т. П. Виставковий бізнес : монографія. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 244 с.

Lee C. K., Song H. J., Mjelde J. W. The forecasting of International Expo tourism using quantitative and qualitative techniques. Tourism management, 2008. № 29(6). Р. 1084–1098. DOI:10.1016/j.tourman.2008.02.007

Shereni N. C., Mpofu N., Ngwenya K. Exhibitors’ perception of the 2017 Sanganai/Hlanganani world tourism expo. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 2018. № 7(3).

Смирнов І. Г. Виставковий маркетинг у туризмі: український та міжнародний досвід. 2010. URL: http://www. rusnauka. com/3_SND_2010/Economics/58311. doc. htm.

Kornus A. Siutkin S., Kornus O., Danylchenko O. Event tourism for transboundary cooperation. STABICONsystems – 2017: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 27–29 квітня 2017 р. C. 68–70.

Center for Exhibition Industry Research. URL: https://www.ceir.org/

Union des foires internationals. URL: https://www.ufi.org/ufi/

Bureau International des Expositions (BIE). URL: https://fr.bie-paris.org/site/en/about-world-expos

Всесвітня виставка. URL: http://surl.li/swlvlz

EXPO 2020 Dubai UAE. URL: https://www.expo2020dubai.com/en

##submission.downloads##

Megjelent

2024-12-13

Hogyan kell idézni

Пацюк, В. С., Корнус, О. Г., Корнус, А. О., & Казаков, В. Л. (2024). ВПЛИВ ПОДІЄВИХ ЗАХОДІВ НА ТУРИСТИЧНУ СФЕРУ (КЕЙС ВСЕСВІТНІХ ВИСТАВОК ЕКСПО). Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica Et Recreatio, (4), 62–70. https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-4-6

Folyóirat szám

Rovat

ТУРИЗМ І РЕКРЕАЦІЯ