КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ ТИПІВ СПОЖИВАЧІВ ПОСЛУГ СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ СІЛЬСЬКИХ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

Автор(и)

  • Галина Петрівна Щука Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ https://orcid.org/0000-0003-4368-5081
  • Ярослава Степанівна Коробейникова Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу https://orcid.org/0000-0002-0377-7881

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-4-7

Ключові слова:

сільський туризм, сегментація ринку сільського туризму, типологія туристів, цільова аудиторія, агротуризм, маркетинг туризму.

Анотація

Актуальність дослідження: сільський туризм – один із найбільш перспективних видів діяльності на сільських територіях, оскільки сприяє економічному зростанню за рахунок розвитку дрібного та малого бізнесу, залучення інвестицій; покращує якість життя місцевих мешканців, забезпечує збереження природи та культурної спадщини тощо. Предмет дослідження: типологія споживачів послуг сільського туризму, критерії їх сегментації та підходи до розробки туристичних продуктів для різних груп туристів. Мета дослідження: огляд наявних типологій туристів і визначення критеріїв, які можуть бути застосовані до сегментування споживачів послуг сільського туризму для формування маркетингової стратегії туристичних дестинацій. Методологія дослідження: аналіз літературних джерел, систематизація, порівняння та узагальнення отриманих результатів, прогнозування, кластерний і факторний аналіз. Результати дослідження: визначено, що пропозиція на ринку сільського туризму повинна формуватися на основі характеристик дестинації (географічне положення, наявні туристичні ресурси, віддаленість від міських агломерацій, транспортна доступність) та агросадиби (матеріальна база, наявність та асортимент основних і додаткових послуг, особистість та філософія ведення бізнесу власника тощо). Практичне значення: результати дослідження можуть бути використані власниками агросадиб для визначення своєї цільової аудиторії та формування пропозиції з урахуванням її потреб. Висновки: просування послуг сільського туризму передбачає сегментацію ринку та формування на цій основі маркетингової стратегії всієї туристичної дестинації, які в українських реаліях особливостей управління територіями можуть здійснювати виконавчі структури ОТГ. Сегментація ринку сільських туристів – процес необхідний, але з огляду на обмежені ресурси власника агросадиб краще її проводити в колаборації з іншими стейкхолдерами. Перспектива подальших досліджень: вивчення впливу цифровізації на просування послуг сільського туризму.

Посилання

Ferna´ndez-Herna´ndez C., Leo´n C. J., Aran˜a J. E., D´ıaz-Pe´re F. Market segmentation, activities and environmental behaviour in rural tourism. Tourism Economics. 2016, Vol. 22(5), 1033–1054. DOI: 10.5367/te.2015.0476.

Kastenholz Е., Carneiro M., Marques C. P. Marketing the Rural Tourism Experience. In Tsiotsou R. H., Goldsmith R. E. (eds). Strategic marketing in tourism services. Emerald, 2012, 247–264.

Molera L., Albaladejoс I. P. Profiling segments of tourists in rural areas of South-Eastern Spain. Tourism Management, 2007, 28, 757–767.

Pulido-Ferna´ndez J. I., Sa´nchez-Rivero M. Attitudes of the cultural tourist: a latent segmentation approach. Journal of Cultural Economics, 2010, 34, 111–129. DOI: 10.1007/s10824-010-9115-1.

Różycki P., Korbiel K. The theoretical concept of tourist typology in the interdisciplinary structure of tourism. Sport i Turystyka. Środkowoeuropejskie Czasopismo Naukowe, 2022, Vol. 5(3), 141–157.

Typologia turystów. Encyklopedia Zarządzania. URL: https://mfiles.pl/pl/index.php/Typologia_turyst%C3%B3w (Дата звертання 2 жовтня 2024 р.).

Гайналь Т. О., Даниляк Р. П. Соціологічні класифікації та типології туристів. Географія, 2017, 1(66)/2(67), 75–78. URL: http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/7094/1/Hainal_CNP_august_2019_part_2.pdf (Дата звертання 2 жовтня 2024 р.).

Диверсифікація європейського сільського зеленого туризму через збалансованість та креативність : навчально-практичний посібник / за ред. А. В. Череп, Н. С. Венгерської. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2022. 272 с.

Корж Н. В., Басюк Д. І. Управління туристичними дестинаціями: підручник. Вінниця : ПП «ТД Едельвейс і К», 2017. 322 с.

Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ : Науковий світ, 2022. 880 с.

Маркетингова стратегія України як туристичної дестинації. Державне Агентство Розвитку Туризму України. URL: https://promote.ukraine.ua/wp-content/uploads/2021/03/Marketyngova-strategiya-Ukrayiny-yak-turystychnoyi-destynatsiyi-2021-2023.pdf (Дата звертання 2 жовтня 2024 р.).

Програма розвитку туризму і курортів у Закарпатській області на 2024–2026 роки. URL: https://zaktour.gov.ua/wp-content/uploads/2024/02/prohrama-2023-2026.docx.pdf (Дата звертання 2 жовтня 2024 р.).

Стратегія розвитку Івано-Франківської області на 2021–2027 рр. URL: http://surl.li/vwvdar (Дата звертання 2 жовтня 2024 р.).

Щука Г. П. Подієвий туризм: навч.-метод. посіб. Берегове : ЗУІ, 2023. 171 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-13

Як цитувати

Щука, Г. П., & Коробейникова, Я. С. (2024). КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ ТИПІВ СПОЖИВАЧІВ ПОСЛУГ СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ СІЛЬСЬКИХ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ. Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica Et Recreatio, (4), 71–80. https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-4-7

Номер

Розділ

ТУРИЗМ І РЕКРЕАЦІЯ