ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2786-5843/2023-2-4Ключові слова:
штучний інтелект, ресторанний бізнес, інноваційні технології, персоналізовані послуги, нейромережіАнотація
У контексті інтенсивної конкуренції та постійного розвитку технологій, штучний інтелект (ШІ) розглядається як ключовий елемент для покращення ефективності та конкурентоспроможності в ресторанній індустрії. Проаналізовано застосування ШІ у різних аспектах: оптимізація обслуговування та управління персоналом, персоналізовані послуги, автоматизація управління запасами та вплив на кулінарну майстерність. Метою дослідження є обґрунтування основних інструментів інноваційних технологій штучного інтелекту, необхідних для ефективного функціонування ресторанного бізнесу. Розглянуто прогнозування попиту, автоматизацію замовлень, моніторинг персоналу, аналіз замовлень і відгуків гостей. Особлива увага приділяється впливу ШІ на новаторство у кулінарії, включаючи аналіз смакових тенденцій та розробку персоналізованих рецептів. Використання ШІ в ресторанному бізнесі може значно підвищити ефективність, відповідати зростаючим вимогам споживачів та сприяти формуванню конкурентних переваг. Підкреслено потенціал ШІ для автоматизації рутинних задач та фокусування персоналу на стратегічних аспектах діяльності. Особливу увагу приділено ролі ШІ у персоналізації обслуговування, від виявлення індивідуальних переваг споживачів до надання рекомендацій щодо страв. Відзначено використання ШІ для аналізу великих даних та удосконалення систем управління запасами, забезпечуючи ефективну логістику та мінімізацію витрат. Визначається, що ШІ є важливим інструментом для адаптації ресторанного бізнесу до сучасних викликів, забезпечуючи ефективність та конкурентні переваги.
Посилання
AI: ключові сфери та перспективи застосування. Everest-AI-Review. 2018. URL: https://cacds.org.ua/ai-ключові-сфери-та-перспективи-застосу (Дата звернення: 12.01.2024)
IBM Global AI Adoption Index 2022. IBM. URL: https://www.ibm.com/watson/resources/ai-adoption.(Дата звернення: 12.01.2024)
54 redictions About The State Of Data In 2021. Forbes. URL: https://www.forbes.com/sites/gilpress/2021/12/30/54-predictions-about-the-state-of-data-in-2021/?sh=481cfb48397d (Дата звернення: 11.01.2024)
The state of AL in 2023: Generative AIs breakout yuear. McKinsey. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/quantumblack/our-insights/the-state-of-ai-in-2023-generative-ais-breakout-year
Reshaping Business With Artificial Intelligence. MIT Sloan Management Review. URL: https://sloanreview.mit.edu/projects/reshaping-business-with-artificial-intelligence/ (Дата звернення: 11.01.2024)
Neilenko S., Rusavska V. Robotization of the technological process in self- service salad bar. Прогресивні техніка та технології харчових виробництв ресторанного господарства і торгівлі. 2021. Вип. 1(33). C. 51-62. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/3196?locale=uk (Дата звернення: 12.01.2024)
Владислав Головін. Forbes. https://forbes.ua/innovations/aleksey-skripka-sozdal-golosovogo-robotakotoryy-ostavil-bez-raboty-operatorov-call-tsentrov-teper-on-s-opaskoy-smotrit-na-ekspansiyu-28042021-1483
Кузнєцова А. Штучний інтелект у маркетингу: переваги і приклади використання. Webpromo. 2023. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/shtuchnij-intelekt-u-marketingu-perevagi-i-prikladi-vikoristannya/(Дата звернення: 11.01.2024)
Олійник, О. В., Шестакова, А. В., & Ярмолюк, Д. І. (2023). Напрями цифровізації ресторанного бізнесу. Економіка, управління та адміністрування, (1(103), 15–21. https://doi.org/10.26642/ema-2023-1(103)-15-21
Даниленко О. В. Пріоритети розвитку цифрових технологій у ресторанному бізнесі (FoodTech) в Україні / О. В. Даниленко, Л. М. Зоценко, М. Л. Братіцел. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Економіка і управління. 2019. Т. 30(69), № 2. С. 95-101. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_econ_2019_30(69)_2_21.