ТУРИЗМ I ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ НА ЗАКАРПАТТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-3-8

Ключові слова:

англійська мова за професійним спрямуванням, англійська мова для туризму, туризм, Закарпаття, CLIL (змістовно-мовне інтегроване навчання), географічна спадщина.

Анотація

Актуальність дослідження: Закарпаття, мальовничий регіон України, може похвалитися приголомшливими ландшафтами та багатою географічною і культурною спадщиною, що приваблює усе більше туристів. Це зростання залежить від професіоналів у сфері туризму, які ефективно спілкуються з іноземними відвідувачами, що робить знання англійської мови вирішальним чинником. Предметом дослідження є зв’язки між англійською мовою за професійним спрямуванням та закарпатським туризмом. Мета дослідження: показати зв'язок між закарпатським туризмом та важливістю вивчення англійської мови за професійним спрямуванням (ESP). Методологія дослідження: описовий метод аналізу, індукція та дедукція. Результати дослідження: англійська мова за професійним спрямуванням задовольняє цю потребу, надаючи працівникам сфери туризму відповідні навички англійської мови. Курси англійської мови за професійним спрямуванням зосереджені на лексиці, специфічній для туристичної індустрії, наприклад на описі визначних пам'яток та обробці запитів. Вони також акцентують увагу на практичних навичках спілкування для виконання таких завдань, як надання інструкцій та вирішення скарг. Культурна обізнаність є ще одним ключовим компонентом, що забезпечує поважну взаємодію з туристами різного походження. Англійська мова за професійним спрямуванням може принести значну користь туристичній галузі Закарпаття. Покращена комунікація сприяє зміцненню довіри та веде до кращого обслуговування клієнтів, що призводить до збільшення витрат туристів. Практичне значення: англійська мова за професійним спрямуванням сприяє культурному обміну, уможливлюючи глибші зв'язки між туристами та місцевими жителями. Це збагачує обидві сторони та сприяє формуванню почуття глобальної спільноти. У статті пропонується впроваджувати програми англійської мови за професійним спрямуванням різними способами. Університети та мовні школи можуть розробляти спеціалізовані курси. Онлайн-платформи пропонують гнучкі варіанти навчання, а програми мовних обмінів можуть забезпечити комунікативну практику. Популяризація Закарпаття як «англомовної» дестинації за допомогою англомовних вивісок та маркетингових матеріалів може додатково привабити туристів. Висновки: англійська мова за професійним спрямуванням дає змогу фахівцям у сфері туризму ефективно обслуговувати іноземних гостей. Це не лише покращує туристичний досвід, а й сприяє економічному зростанню Закарпаття, залучаючи більше туристів та створюючи нові робочі місця. Оскільки туристична галузь Закарпаття процвітає, володіння англійською мовою залишатиметься ключовим чинником її успіху. Перспектива подальших досліджень полягає у можливості проведення емпіричного дослідження доступності, значущості та ефективності курсів ESP для туризму на Закарпатті.

Посилання

Berghauer S. The role of the borderland position in the tourism of Transcarpathia S. Berghauer, L. Gyuricza Geographica Timisiensis. 2011. №1. Р. 47–57.

Oláh N. Turisztikai imázselemzés Kárpátalján magyarországi és ukrajnai turisták körében a COVID-19 küszöbén N. Oláh, K. Szalai, S. Gönczy, Zs. Lontai-Szilágyi Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica et Recreatio. 2024. № 2. Р. 33–49.

Smirnova, E. English for tourism and catering : coursebook. E. Smirnova, L. Yurchuk, N. Mykhailova, O. Kokhan, L. Vlasenko. Kyiv: National University of Food Technologies, 2014. 206 р.

Hospitality industry statistics to have on your radar 2024. EHL Insights – 01.1.2023. URL: https://hospitalityinsights.ehl.edu/hospitality-industry-statistics

Rácz M. English for specific purposes: the use of tourism vocabulary : Project work manuscript [Електронний ресурс] M. Rácz Berehove : Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian College of Education, Department of Philology. URL: https://classroom.google.com/g/tg/NjgzNjg0Njg2MTgy/Njc5NTkzNzY4OTEz#u=NTQ3ODg2OTAwNTg2&t=f

Ennis, M.J. What is ‘English for tourism’? A ‘grounded review’ of textbooks and secondary literature. M.J. Ennis Teaching English for tourism: bridging research and praxis; за ред. M.J. Ennis, G.M. Petrie / London: Routledge, 2020. Р. 9–40.

Mashika H.V. Academic course program for the discipline ‘Tourist Routes of Transcarpathia’ for students of the second (master’s) level of higher education in the branch of knowledge 24 ‘Service sector’ specialty 242 Tourism, educational and professional program ‘Tourism’ H.V. Mashika, O.M. Zymomria, R.Ya. Zhovtani. Uzhhorod: DVNZ «Uzhhorod National University», 2021. 14 р. https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/45211/1/07161860_rp_turistichni_marshruti_zakarpattya_%28angl%29_21-22.pdf

Petliovana L.L. The importance of appropriate materials for teaching ESP for tourism students in Ukraine L.L. Petliovana. Інноваційна педагогіка. 2020. № 3. Р. 67–72.

Fodor, Gy. Language situation in Ukraine and possibilities of teaching the Transcarpathian geographical heritage through English. Gy. Fodor Modern trends in foreign language teaching and applied linguistics. Proceedings of the international conference ‘Modern trends in foreign language teaching and applied linguistics in the twenty-first century: Meeting the challenges’ 11–12 April, 2014 / I. Huszti, I. Lechner Beregszász/Berehovo : Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian Institute, 2015. Р. 64–71.

Teaching geography through English: A CLIL approach. URL: https://www.tkttw.com/download/CLIL/168749-teaching-geography-through-english-a-clil-approach.pdf

Coyle D. Supporting students in content and language integrated learning contexts: planning for effective classrooms. D. Coyle Learning through a foreign language: models, methods and outcomes / J. Masih London : CILT, 1999. Р. 46–62.

Dziubata, Z. Labour market trends teaching in tourism industry in the context of eurointegration processes. Z. Dziubata Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). 2022. № 46. C. 44–51.

Hutchinson, T. English for specific purposes T. Hutchinson, A. Waters. Cambridge : Cambridge University Press, 1987. 197 c.

Luka I. Development of students’ ESP competence in tourism studies at tertiary level : автореф. дис. … доктора філософії Riga : University of Latvia, 2008. 65 р. URL: https://www.researchgate.net/publication/290152397_Development_of_Students'_ESP_Competence_in_Tourism_Studies_at_Tertiary_Level

Teaching English for tourism: bridging research and praxis / M.J. Ennis, G.M. Petrie London : Routledge, 2020. 247 р.

Dudley-Evans T. Developments in English for specific purposes T- Dudley-Evans, M.J. St. John. Cambridge : Cambridge University Press, 1998. 301 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Рац, М. А., & Густі, І. І. (2024). ТУРИЗМ I ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ НА ЗАКАРПАТТІ. Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica Et Recreatio, (3), 75–80. https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-3-8