ВИЗНАЧЕННЯ ПОПИТУ НА ПРОДУКТИ ВОЄННОГО ТУРИЗМУ СЕРЕД УГОРСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Галина Петрівна Щука Закарпатський угорський інститут імені Ф. Ракоці ІІ https://orcid.org/0000-0003-4368-5081
  • Глорія Леонардівна Ганькович Закарпатський угорський інститут імені Ф. Ракоці ІІ

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-3-10

Ключові слова:

воєнний туризм, попит на тури воєнної тематики, споживач воєнного туризму, пропозиція на ринку воєнного туризму.

Анотація

Актуальність дослідження: воєнний туризм визнано одним із перспективних напрямів післявоєнного відновлення туристичного ринку України, що актуалізує питання вивчення попиту на даний вид послуг із метою формування відповідної пропозиції. Предмет дослідження: потенційний попит на продукти вітчизняного воєнного туризму серед угорських студентів. Мета дослідження: вивчити наявність попиту на воєнні тури в повоєнну Україну серед угорських студентів та розробити рекомендації для цієї категорії споживачів. Методологія дослідження: системний підхід, методи аналізу та синтезу, моделювання та прогнозування, анкетування, систематизації й узагальнення. Результати дослідження: установлено, що респонденти слабо обізнані із сутністю воєнного туризму, незважаючи на те що були споживачами його окремих турпродуктів. Зацікавленість у подорожах, які задовольняють інтерес у сфері воєн та воєнних конфліктів, обмежена. Лише близько 20% допускають можливість відвідати повоєнну Україну; перевагу віддають пізнавальним та пригодницько-розважальним турам. На перше місце ставлять питання безпеки, потім – професійний супровід. Забезпечення комфортності проживання та різноманітності пропозиції респондентами розглядається як вторинне; вартість послуг до уваги не береться. Рекомендовано для цієї цільової аудиторії вводити в пропозицію відвідування місць пам’яті, тематичних музеїв, які пов’язані з Першою та Другою світовими війнами. Практичне значення: отримані результати варто враховувати під час формування пропозиції для туристів з Угорщини. Висновки: установлено відсутність значного попиту серед угорських студентів на тури воєнної тематики в повоєнну Україну. Перспектива подальших досліджень полягає у подальшому вивченні ринку споживачів із метою визначення цільової аудиторії різних підвидів воєнного туризму. 

Посилання

Танасійчук О. Український туризм після війни буде іншим. Укрінформ. 10.03.2023. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-world/3680587-ukrainskij-turizm-pisla-peremogi-bude-insim.html (дата звернення: 28 червня 2024 р.)

Каднічанський Д., Каднічанська М. Мілітарний туризм: проблематика термінології та класифікації. Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід : мат-ли XIV Міжнар. наук. конф., м. Львів, 9 жовтня 2020 р. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. С.132–135.

Гуда А. Концептуальні аспекти воєнного туризму. Географічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2024. №3(3), С. 124–133. DOI: https://doi.org/10.32782/geochasvnu.

Zienkiewicz A., Podciborski T., Terebukh A. Alternative uses of former coastal artillery military bases in Koszalin coastland in view of the growing popularity of military tourism. Acta Scientiarum Polonorum Administratio Locorum. 2023. Vol. 22(1). Р. 113–123. DOI: https://doi.org/10.31648/aspal.8473

Bobek V., Gotal G., Horvat T. Impacts of the 2022 war in Ukraine on the travel habits of Ukrainian tourists. Naše Gospodarstvo/ Our Economy. 2023. Vol. 69(3). Р. 56–67. DOI: 10.2478/ ngoe-2023-0018.

Moreno-Lobato A., Costa С., Hernаndez-Mogoll J.M. Value creation in the Cultural Routes of the European Council through the design of military tourism products. Journal of Tourіsm & Development. 2020. № 34. Р. 53–64. DOI: 10.34624/rtd.v0i34.22336

Micić J., Denda S., Jovanović R. Illuminating darkness through vacations. Journal of the Geographical Institute Jovan Cvijic. 2024. № 74(1). Р. 77–91. https://doi.org/10.2298/IJGI230628005M

Кушнарьов В., Поліщук О. Мілітарі-туризм як інноваційний напрям екстремального та пізнавально-розважального туризму. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. 2018. № 1. С. 107–118.

Лущик М.В. Про поняття та види військового туризму. Наукові перспективи. 2021. № 7(13). С. 241–254. DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2021-7(13)-241-254

Katiniotis D., Botsis М. Monuments of Naval Operations as Starting Points for Military Tourism: The Case Of Amvrakikos Gulf, Greece. IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS). Vol. 28, Issue 10, Series 4 (October, 2023) Р. 50–57. DOI:10.9790/0837-2810045057

Гамкало М., Каднічанський Д. Аспекти розвитку воєнного туризму в Україні в контексті російсько-української війни ХХІ століття. Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід : мат-ли XVІ наук. конф. з міжнар. участю. Львів, 2022. С. 73–78.

Halahan О., Kovtoniuk О., Korohoda N., Braychevskyy Yu. Military landscapes of the Pryvododilni Gorgany as a premise for increasing tourist attractiveness of the area (the case of the Chorna Klyva mountain). Journal of Geology, Geography and Geoecology. 2020. Vol. 29(2). Р. 269–278. DOI: https://doi.org/https://doi.org/10.15421/112025

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Щука, Г. П., & Ганькович, Г. Л. (2024). ВИЗНАЧЕННЯ ПОПИТУ НА ПРОДУКТИ ВОЄННОГО ТУРИЗМУ СЕРЕД УГОРСЬКОЇ МОЛОДІ. Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica Et Recreatio, (3), 92–99. https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-3-10