ДЕГУСТАЦІЙНИЙ БІЗНЕС ЯК ЧАСТИНА ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ: СЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ ТА ПРОФІЛЬ СПОЖИВАЧА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5843/2023-1-7

Ключові слова:

маркетингові стратегії, індустрія гостинності, сегментація ринку, міський дегустаційний зал, профіль споживача

Анотація

Стаття присвячена питанням удосконалення маркетингової стратегії міських дегустаційних залів у сучасних умовах невизначеності. Метою статті є сегментація ринку дегустаційних послуг в індустрії гостинності. Розроблена класифікація дегустаційних залів залежно від концепції закладу, адаптованої до різних гастрономічних інтересів; специфіки закладу, яка визначається самостійністю або залежністю його функціонування; цільової аудиторії. За критерієм специфіки функціонування дегустаційних залів запропоновано віднести їх до двох типів (монадного і сателітного) і чотирьох видів (міського, при виробництві, при готелі, при ресторані). Встановлено, що Одеса має великий потенціал і достатні ресурси для розвитку дегустаційного бізнесу, в місті працює більше десятка закладів ресторанного господарства, в яких надаються дегустаційні послуги. Інтерв’ю з низкою менеджерів дегустаційних залів показали їх недостатнє розуміння важливості маркетингових стратегій для розвитку дегустаційного бізнесу. Оскільки стратегія розвитку дегустаційних залів повинна бути спрямована на підвищення конкурентоспроможності шляхом розширення пропозицій дегустаційного залу і налагодження відносин зі споживачами, то для вирішення цих завдань було проведено маркетингове дослідження на базі ресторану-енотеки «Old Oak» (Одеса). Дослідження полягало в опитуванні респондентів за допомогою анкети з метою виявлення особливостей попиту споживачів на дегустаційні послуги. Було опитано 351 особу з числа відвідувачів дегустацій ресторану «Old Oak», у тому числі членів винного клубу «Вінтаж». Проведено сегментацію ринку дегустаційних послуг за географічним, демографічним, психографічним та поведінковим підходами та створено профіль відвідувача дегустаційного залу, а також надано рекомендації з розширення асортименту послуг дегустаційного залу за рахунок майстер-класу зі створення гастрономічних пар вино/їжа. За допомогою методу шаблону маріонетки зібрано персоналізовану інформацію про туристів, які зупиняються в готелях типу апартаменти (без надання послуг харчування), які є потенційними клієнтами ресторану-енотеки «Old Oak». Зібрану базу даних планується використовувати у майбутніх маркетингових дослідженнях щодо приваблення потенційних клієнтів.

Посилання

Wolf E., Garibaldi R., Stone M. 2020 State of the Food Travel Industry Report. URL: https://www.researchgate.net/profile/Roberta-Garibaldi-2/publication/343255792_2020_State_of_the_Food_Travel_Industry_Report/links/5f20037d299bf1720d6ac9c3/2020-State-of-the-Food-Travel-Industry-Report.pdf (дата звернення: 01.01.2024).

Penn C. Tasting room survey report – visitor counts increase in emerging regions, decline in Napa. Wine Business Monthly. 2019. URL: https://www.winebusiness.com/wbm/?go=getArtcle&dataId=216038 (дата звернення: 01.01.2024).

Silicon Valley Bank. 2022 Direct-to-Consumer Wine Survey Report. Results and Benchmarks. URL: https://www.svb.com/globalassets/library/uploadedfiles/wine/2022-direct-to-consumer-wine-report.pdf?__cf_chl_tk=mUpyAL0mFcnshL0uHL7AvE8zLTsXrFIyyXuA2V8IKXA-1698493868-0-gaNycGzND5A (дата звернення: 01.01.2024).

Кучечук Л.В., Подлепіна П.О. Аналіз сучасного стану ресторанного господарства України та перспективи його розвитку в умовах пандемії СOVID-19. Бізнес-інформ. 2021. № 9. С. 139–144. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2021-9_0-pages-139_144.pdf (дата звернення: 01.01.2024).

Нагернюк Д.В. Основні чинники, що формують конкурентоспроможність підприємств ресторанного господарства. Ефективна економіка. 2016. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5142 (дата звернення: 01.01.2024).

Макушок О.В., Рибчак О.С. Маркетингові дослідження як основа забезпечення конкурентоспроможності підприємств ресторанного бізнесу. Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. Серія «Економічні науки». 2020. № 1. С. 55–64. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/1189420 (дата звернення: 01.01.2024).

Привабливість туристичного та дегустаційного бізнесу Одеської області : монографія / за заг. ред. Меліх О.О. Київ : ХАМЕЛЕОН К, 2018. 137 с.

Проєктування послуг дегустаційних залів як стратегічний вектор розвитку сервісу в індустрії гостинності / Ряшко Г.М., Асауленко Н.В., Новічкова Т.П., Новічков В.К. Економіка харчової промисловості. 2021. Т. 13. Вип. 3. С. 76–87. URL: https://journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/download/2135/2321/(дата звернення: 01.01.2024).

Калмикова І.С. Дегустаційний складник в комплексній стратегії розвитку енотуристичного бізнесу. Інфраструктура ринку. 2021. № 62. С. 130–136. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/62_2021/25.pdf (дата звернення: 01.01.2024).

Добрянська Н.А., Калмикова І.С. Принципи і методи якісного обслуговування туристів в дегустаційному бізнесі. Економіка: реалії часу. 2022. № 4. Вип. 62. С. 67–76. URL: https://economics.net.ua/files/archive/2022/No4/67.pdf (дата звернення: 01.01.2024).

Калмикова І.С. Винні клуби як динамічна маркетингова інновація в дегустаційному бізнесі на ринку енотуристичних послуг. Сталий розвиток економіки. 2023. № 1 (46). С. 573. URL: https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/619 (дата звернення: 01.01.2024).

Salesforce. What Are Customer Expectations, and How Have They Changed? URL: https://www.salesforce.com/resources/articles/customer-expectations/ (дата звернення: 01.01.2024).

CBI. How to get started developing your tourism product. URL: https://www.cbi.eu/market-information/tourism/how-get-started-developing-your-tourism-product (дата звернення: 01.01.2024).

Puppet template – CBI cursus. URL: https://www.cbi.eu/sites/default/files/inline-files/A4%20Puppet%20template%20-%20CBI%20cursus.pdf (дата звернення: 01.01.2024).

Shapiro M., Gómez M.I. Customer satisfaction and sales performance in wine tasting rooms. International Journal of Wine Business Research. 2014. 26(1). Р. 45–60. URL: https://bpb-us-e1.wpmucdn.com/blogs.cornell.edu/dist/c/7021/files/2016/06/Gomez_Shapiro_IJWBR-3-tp140w.pdf (дата звернення: 01.01.2024).

SVB on Wine. Is Opening a Downtown Tasting Room Smart? URL: https://svbwine.blogspot.com/2017/09/is-opening-downtown-tasting-room-smart.html (дата звернення: 01.01.2024).

Wine travel in the United States: A profile of wine travellers and wine tours / Garibaldi R., Stone M., Wolf E., Pozzi A. Tourism Management Perspectives. 2017. 23. P. 53–57. URL: https://www.researchgate.net/publication/316772374_Wine_travel_in_the_United_States_A_profile_of_wine_travellers_and_wine_tours (дата звернення: 01.01.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-17

Як цитувати

Щука, Г. П., Меліх, О. О., & Калмикова, І. С. (2024). ДЕГУСТАЦІЙНИЙ БІЗНЕС ЯК ЧАСТИНА ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ: СЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ ТА ПРОФІЛЬ СПОЖИВАЧА. Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica Et Recreatio, (1), 66–79. https://doi.org/10.32782/2786-5843/2023-1-7