ЗАМКИ В УГОРЩИНІ: ВИКОРИСТАННЯ НАШОЇ БУДОВАНОЇ СПАДЩИНИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЦІННОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5843/2023-2-1

Ключові слова:

культурний туризм, спадщинний туризм, замки, Угорщина

Анотація

Темою даного дослідження є комплексний аналіз актуального стану і можливостей використання замків в Угорщині. Його мета – детальне вивчення викликів та туристичних переваг замків у країні, а також можливостей інтеграції замкових споруд у сучасне суспільство, зберігаючи їх історичні і культурні цінності. Особливий наголос ставився на важливість стійкості використання замків та на шляхи їх залучення до економічного і культурного життя місцевих спільнот. У процесі дослідження були використані різні методи, включаючи перегляд відповідної за тематикою фахової літератури, відвідування та дослідження безпосередньо на місцевості самих споруд, аналіз релевантних веб-сайтів для того, щоб мати змогу дати обґрунтовану оцінку предметної області. Результати дослідження були використані для формулювання рекомендацій, які можуть допомогти у більш ефективному і багатобічному використанні замків. Останній включає в себе альтернативні функції, важливі з точки зору туризму, наприклад, шляхи використання замків як освітніх та дослідницьких центрів, мистецьких осередків, громадських просторів, а також економічних і культурних інкубаторів. Крім того, наш аналіз виділяє й роль замків у збереженні локальної свідомості та культурної спадщини. Дослідження також сприяє кращому розумінню сучасної ситуації замків Угорщини і розробленню стратегій щодо їх майбутнього використання. У роботі підкреслено, що замки, експлуатовані належним чином, не тільки збагачують культурний туризм, але й покращують якість життя місцевих спільнот. Результати наших досліджень можуть допомогти законодавцям і приймаючим рішення, а також фахівцям культурної спадщини і менеджерам розробити стратегії стійкої та економічно життєздатної експлуатації замків.

Посилання

Csapó J., Matesz K. (2007): A kulturális turizmus jelentősége és szerepe napjaink idegenforgalmában (The importance and role of cultural tourism in today’s tourism). In: Földrajzi Értesítő 2007, Vol. 3-4, pp. 291-301

Csapó, J. (2012): The role and importance of cultural tourism in modern tourism industry. In: Kasimoglu, M. (ed.): Strategies for Tourism Industry – Micro and Macro Perspectives. Tech Open Access Publisher, Rijeka, pp. 201-232

Dávid L. D., Jancsik A., Rátz T. (2007): Turisztikai erőforrások: a természeti és kulturális erőforrások turisztikai hasznosítása (Tourism resources: the use of natural and cultural resources for tourism). Perfekt Gazdasági Tanácsadó, Oktató és Kiadó Zrt.

UNWTO (2019): Tourism Definitions. https://www.e-unwto.org/doi/epdf/10.18111/9789284420858

Rátz, T. (2011). Kulturális turizmus (Cultural Tourism). In. G. Michalkó (ed.), PTE, 2011

National Tourism Development Strategy 2021-2030. https://www.edutus.hu/wp-content/uploads/2020/10/Nemzeti-Turizmusfejlesztasi-Stratagia-2030.pdf. Download date: 2023.04.10

Szimándi Sz., Benkei-Kovács B. (2018): Tudástár a közösségi művelődésben, XII. kötet, Kulturális turizmus (Knowledge Base in Community Culture, Volume XII, Cultural Tourism). National Institute for Cultural Heritage

McKercher, B., Ho, P. S. Y., Du Cros, H. (2005): Relationship between tourism and cultural heritage management: Evidence from Hong Kong. Tourism Management, 26, pp. 539-548

Papp-Váry Á. (2013): A márkanév ereje – Szempontok a sikeres brand építéshez (The power of branding – Considerations for successful brand building). Dialóg Campus, Pécs-Budapest

Ercsey I. (2019): „Közös az értékteremtés a kulturális szektorban?” (ˮIs value creation common in the cultural sector?ˮ). Marketing & Management, 48(3), pp. 36-46

Vincze, D. (2019): „Élmények a fiatal fogyasztók közösségi média posztjaiban” (ˮExperiences in the social media posts of young consumersˮ). Marketing & Management, 53(Special Issue), pp. 57-68. DOI: 10.15170/MM.2019.53.EMOK.06

Priatmoko, S., Kabil M., Vasa L., Pallás E. I., Dávid L.D.(2021): Reviving an Unpopular Tourism Destination through the Placemaking Approach: Case Study of Ngawen Temple, Indonesia, Sustainability, 2021, 13, 6704. DOI: https://doi.org/10.3390/su13126704

Richards, G. (2021): Emerging cultural tourism practices: new opportunities for small cities, Tourism and Rural Development Studies, 6(4)

Szalai K., Michalkó G., Rátz T. (2023): A turizmus válságjelenségei (The crisis phenomena of tourism). Kodolányi János University, Székesfehérvár

Richards, G. (2016): The challenge of creative tourism, Ethnologies 38(1-2), pp. 31-42

Gonda, T., Rátz, T. (2023): Attitudes and actions in responsible tourism – An analysis of generational differences. Geojournal of Tourism and Geosites, 2023, 46(1), pp. 234-242, DOI 10.30892/gtg.46126-1020

Katona, J. (2021): A hazai kastélyhasznosítás problémáinak elemzése, különös tekintettel a Dél-Dunántúli Turisztikai Régióra (Analysis of the problems of castle utilization in Hungary, with special regard to the South Transdanubian Tourism Region). PhD-thesis, University of Pécs, Faculty of Natural Sciences, Doctoral School of Earth Sciences

Petravich, A. (1996): Veszélyeztetett kastélyok és középületek helyreállítása (Restoration of endangered castles and public buildings). In: Császár, L., Hokkyné, S. M., Holler, M. & Mendele, F. (szerk.), Magyar Műemlékvédelem 1980-1990, pp. 231-268. Budapest: Akaprint Nyomdaipari Kft.

Praznovszky, H. (2005): A kastélyhasznosítás problémái Magyarországon (The problems of castle exploitation in Hungary). Turizmus Bulletin, 9(3), pp. 49-60

Nagy, A. (2011). Kastélyok és TDM Észak-Magyarországon (Castles and TDM in Northern Hungary). In: Hanusz, Á. (szerk.): A helyi TDM szervezetek szerepe a desztináció turisztikai kínálatának fejlesztésében, pp. 103-120. Debrecen: Kapitális Nyomda.

Fejér County Regional Development Concept 2030 https://www.fejer.hu/media/65/fe/56/da96f522cd.pdf downloaded on: 2023.06.11

Bichler, B. F. (2021) Designing tourism governance: the role of local residents. Journal of Destination Marketing & Management, 19. 100389

Marton, G., Raffay, Z., Varga Szalai, K., Barcza, A., Gonda, T. (2021): Specific problems of tourism development in the Hungarian Areas of the Drava Region/Podravina, 2021, 20(39), pp. 179-191

Aubert, A., Csapó, J. (2002): Unique Features of the Tourist Attractions in Hungary's Historical Small Cities: Settlement Dynamics and Its Spatial Impacts. University of Pécs, Department of Tourism, pp.137-147

Berki M., Gonda T. (2006): A kulturális turizmus magyarországi városi helyszíneinek pozicionálása (Positioning urban sites of cultural tourism in Hungary). Földrajzi Értesítő, 2006, Vol. LVF, 1-2, pp. 127-140

Katonáné V.B., Kunstár, B., Szekeresné, H.Zs., Szmolkáné B.I., Szverle B., Viszló B. (2019): Florianától Csákvárig-A Vértes fővárosának története napjainkig (From Floriana to Csákvár – The history of the capital of the Vértes to the present days). Municipality of Csákvár, 2019.

El Archi Y., Benbba B., Nizamatdinova Z., Issakov Y., Vargáné G. I., Dávid L. D. (2023): Systematic literature review analysing smart tourism destinations in context of sustainable development: current applications and future directions. Sustainability 15(6), Paper: 5086, pp. 1-15. DOI: doi.org/10.3390/su15065086

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-30

Як цитувати

Варга-Галіц, І., Фодор, Д. Д., & Лорант Денеш, Д. (2024). ЗАМКИ В УГОРЩИНІ: ВИКОРИСТАННЯ НАШОЇ БУДОВАНОЇ СПАДЩИНИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЦІННОСТІ. Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica Et Recreatio, (2), 5–17. https://doi.org/10.32782/2786-5843/2023-2-1